VEELGESTELDE VRAGEN

VEELGESTELDE VRAGEN

Veelgestelde vragen

We hebben de meest gestelde vragen en antwoorden voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag hier niet tussen? Twijfel dan niet en neem contact met ons op via de onderstaande knop.

Algemeen

Ik twijfel welke begeleiding voor mij het beste is, met wie kan ik contact opnemen?

DuveFit heeft een groot aanbod en voor ieder wat wils. Maar hoe ziet dit eruit in jouw persoonlijke situatie? Laten we dat samen bespreken. Vul het contactformulier in op de contact pagina en we nemen contact met je op. Wij geven antwoorden op jouw vragen en nodigen je graag uit voor een kennismaking.

Hoe kan ik een aanvraag doen bij het Jeugdfonds Sport en Cultuur?

DuveFit is aan gesloten bij het Jeugdfonds Sport en Cultuur Zeeland voor de jeugdtrainingen. Het jeugdfonds betaald de contributie voor kinderen en jongeren uit gezinnen waar te weinig geld is om te kunnen sporten.

Hoe werkt een aanvraag?

Stap 1: Je kunt zelf geen aanvraag doen. Vraag aan de juf, meester, buurtsportcoach, schuldhulpverlener, medewerker sociaal wijkteam of hij/zij een aanvraag voor je kan doen. Degene die de aanvraag doet, noemen we ‘de intermediair’;
Stap 2: De intermediair doet, in overleg met jou, een aanvraag;
Stap 3: De intermediair hoort meestal binnen drie weken of de aanvraag goedgekeurd is en laat je dat weten;
Stap 4: Je kunt je kind nu aanmelden bij DuveFit;
Stap 5: Het Jeugdfonds betaalt de contributie direct aan DuveFit. Je ontvangt zelf geen geld.

Let op: De spelregels kunnen per gemeente verschillen.

Zoek je informatie of wil je een aanvraag doen? Lees dan eerst de veelgestelde vragen door. Met de juiste gegevens kan de aanvraag sneller worden verwerkt. Ouders en DuveFit kunnen zelf géén aanvraag doen.

Ik wil een klacht indienen, hoe kan ik dit doen?

DuveFit streeft voortdurend naar het bieden van kwalitatief goede en best passende begeleiding.

Het kan echter voorkomen dat de begeleiding niet volgens uw verwachtingen verloopt. Mocht u om welke reden dan ook niet tevreden zijn met de begeleiding, dan kunt u dit bespreekbaar maken met de betreffende medewerker of de leidinggevende van DuveFit. Is de uitkomst van dit gesprek niet naar uw tevredenheid, dan kunt u een beroep doen op onze klachtenprocedure.

Klik hier voor de klachtenprocedure voor de hulpverlening en klik hier voor de klachtenprocedure voor de sportbegeleiding.

Hulpverlening

Hoe kom ik in aanmerking voor (jeugd)hulpverlening?

Aanmeldroute voor jeugdhulpverlening

  1. Informatie opvragen over onze trajecten kan via het contactformulier.
  2. Binnen 5 werkdagen neemt DuveFit contact met je op om je hulpvraag te bespreken.
  3. Aanmeldingen verlopen via de huisarts, kinderarts of via de gemeente. Op advies van een huisartsarts of kinderarts dient er een verwijsbrief te komen. Na het ontvangen van de verwijsbrief, vraagt DuveFit de indicatie aan bij de gemeente waarin je woont. Aanmeldingen vanuit de gemeente ontvangt DuveFit rechtstreeks.
  4. Na het ontvangen van de verwijsbrief of akkoord vanuit de gemeente wordt het traject gestart of wordt de jeugdige op de wachtlijst van DuveFit geplaatst.
  5. Zodra DuveFit plek heeft, nemen wij contact met je op voor een intakegesprek.

 

Aanmeldroute voor WMO

  1. Informatie opvragen over onze trajecten kan via het contactformulier.
  2. Binnen 5 werkdagen neemt DuveFit contact met je op om je hulpvraag te bespreken.
  3. De (jong)volwassene belt naar het WMO-loket van zijn of haar gemeente en vraagt WMO-begeleiding bij DuveFit aan.
  4. De gemeente beoordeeld de hulpvraag van (jong)volwassene. Hierbij heeft de gemeente 6 weken de tijd om het indicatiebesluit op te stellen.
  5. Als de gemeente akkoord is met een traject bij DuveFit, krijgt DuveFit een bericht dat aanvraag is goedgekeurd en kan het traject gestart worden.
  6. Zodra DuveFit plek heeft, nemen wij contact met je op voor een intakegesprek.

 

Aanmeldroute PGB

Een hulpverleningstraject kan ook via een PGB financiering bekostigd worden. Via het contact formulier kun je contact met ons opnemen. Gezamenlijk zullen we besluiten of vraag en aanbod op elkaar aansluiten.

Sportbegeleiding

Hoe ziet het personal training traject eruit?

Een Personal Training traject begint met een kennismaking en intake gesprek. Tijdens het intakegesprek bespreken wij jouw leefstijl, wensen en doelen. Daarna bepalen we samen welk traject het beste bij jou past. Je kunt 1 tot 3 keer in de week een uur komen trainen voor 3, 6 of 12 maanden. Bovendien is het ook mogelijk om een personal training traject te doen in combinatie met onze groepstrainingen. Tot slot word je gewogen en gemeten om het startpunt te bepalen en de voortgang goed bij te kunnen houden. Vervolgens kun je van start gaan!

Geeft DuveFit ook bedrijfsfitness?

Ook voor het samen sporten met jouw collega’s kun je bij DuveFit terecht. Een sportende medewerker is productiever, fitter, creatiever én verzuimt minder. Welke werkgever wil dat nou niet? Meer weten? Klik dan hier en neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat kosten de groepstrainingen?

Deelname aan de groepstrainingen kan al vanaf €6,15 per keer met een DuveFit Premium abonnement! Wil je liever eerst een keer kijken of de groepstrainingen iets voor jou zijn? Vraag dan een gratis groepstraining aan. Benieuwd welke abonnementen er zijn en wat ze kosten? Klik dan hier.

Hoe kan ik mij aanmelden voor groepstrainingen?

Bij de aankoop van een abonnement wordt er automatisch een account aangemaakt op VirtuaGym. Het inloggen kan zowel op de computer als via de mobiele app: Virtuagym Fitness – Home & Gym.

Het aanmelden voor de trainingen gaat als volgt:

  • Zodra je bent ingelogd, ga je naar rooster, vervolgens naar de dag waarop jij een training wilt volgen.
  • Wanneer je op een training klikt, kun je je aanmelden door op het knopje meedoen te klikken.
  • Bij de groeps- en DuveKids & Jeugd trainingen is het mogelijk om 1 week vooruit te plannen.

Wat zijn credits?

Credits kun je zien als een soort toegangspas. Bij een abonnement voor 2 keer per week sporten krijg je automatisch 2 credits per week en kun je je die week voor 2 trainingen aanmelden. Wanneer je je aanmeldt voor een training gaat er 1 credit van je creditsaldo af en wanneer je je op tijd voor een training afmeldt, krijg je 1 credit terug.

Webshop

Ik heb de verkeerde maat kleding besteld, mag ik het artikel ruilen?

Binnen 14 dagen na aanschaf kun je een artikel ruilen voor een ander product of retourneren.

Instructies en voorwaarden ruilen en retourneren

  1. Stuur een mail naar administratie@duvefit.nl waarin je vermeld welke producten je wilt ruilen of retourneren en voeg het besteloverzicht of de factuur in de bijlage.
  2. Retour- en verzendkosten zijn voor eigen rekening. Ruilen of retourneren op locatie van DuveFit is gratis mogelijk op afspraak.
  3. Wij storten het aankoopbedrag terug zodra wij de producten in goede orde hebben ontvangen.
  4. Het ruilen of retourneren van voedingsmiddelen is niet mogelijk.

INSCHRIJVEN

Wil jij graag fitter worden? Waar wacht je dan nog op? Schrijf je in voor een gratis groepstraining!
De trainer en andere deelnemers wachten op jou en zullen je motiveren om jouw doel te behalen. Tot snel in de DuveGym!