Heb je moeite om jezelf voort te slepen in de sportschool? Eindeloos wachten tot iemand klaar is met zijn setje op een apparaat in de sportschool?

Samen zijn we sterker dan alleen! Tijdens deze groepstrainingen ga je met een kleine groep, samen gemotiveerd aan de slag. Er lopen een of twee trainers rond die de oefeningen uitleggen, begeleiden en tijdens de uitvoering corrigeren. Samen met hetzelfde doel: gestructureerd samen werken in een korte functionele tijd.

Bij Duvefit groepstrainingen wordt er iedere les aan een specifieke spiergroep gewerkt. Dit doen we op verschillende manieren: op tijd, door herhalingen of in sets. Dit om iedereen op zijn eigen niveau te laten zweten. Of je nu komt voor spiermassa, droogtrainen of om af te vallen.

De oefeningen zullen anders zijn dan u gewend bent. We werken functioneler waardoor u sneller sterker en sneller wendbaarder wordt. Iedere les is anders. Spieren en cognitie worden geprikkeld, waardoor je jezelf zal blijven uitdagen, verbazen en verbeteren.

Er zijn verschillende mogelijkheden waarin een training bestaat:

  • oefeningen klassikaal
  • oefeningen gericht op Duo-/individueel
  • uitvoeren op tijd              
  • uitvoeren op herhalingen
  • vrij sporten

Beweging agogische strategieën die toegepast worden:

  • samenwerken
  • grenzen verleggen/stellen
  • bewegingsrecreatie
  • lichaamservaring
  • lichaamsonderwijs

Eigenschappen – kracht uithoudingsvermogen:

Deze training is gericht op hogere intensiteit en kortere rust dan bij de lessen voor beginners (zie onderstaand). Maar ook hier blijft het dat iedereen op zijn eigen tempo kan trainen. In deze groepstrainingen komen weer andere gevarieerde en zwaardere oefeningen naar voren dan in de basis lessen.

  • Veilige omgeving
  • Persoonlijke aandacht
  • Eigen niveau
  • Variatie
  • Hogere intensiteit

Trainingseigenschappen die voor komen binnen de duvefit trainingen zijn functional training in vormen van:

  • Strength & Conditioning
  • Plyometry
  • Agility
  • Core stability
  • Explosiviteit

Er zijn verschillende mogelijkheden waarin een training bestaat:

  • Oefeningen klassikaal
  • Oefeningen gericht op Duo / individueel
  • Uitvoeren op tijd
  • Uitvoeren op herhalingen
  • Vrij sporten

Bewegingsagogische strategieën die toegepast worden:

  • Samenwerken
  • Grenzen verleggen / stellen
  • Bewegingsrecreatie
  • Lichaamservaring
  • Lichaamsonderwijs

Eigenschappen – kracht uithoudingsvermogen voor beginners:

Deze trainingen omvatten hetzelfde als hier boven genoemd, echter zijn deze lessen gericht op beginners. De basis oefeningen komen aan bod en de lessen zijn voor mensen die het misschien nog spannend vinden om weer te gaan sporten en/of er al een tijd zijn uit geweest. Er is hier altijd mogelijkheid tot zwaarder trainen maar de oorsprong van de les is voor beginners.

Duveboks:

Algemeen

Boksen is nu voor iedereen toegankelijk bij Duvefit. In een goede sfeer waarbij respect voor elkaar centraal staat leer je boksen en krijg je een complete workout. Professionele trainer verzorgd in de groepsles van 60 minuten het beste uit jezelf te halen. Ongeachte je niveau kun je werken aan je techniek en je fysiek.

Wat leer je

Tijdens deze bokslessen leer je technisch boksen en krijg je een complete workout. In deze lessen worden er stoottechnieken gedaan op de handschoenen en pads. Ook worden er spierversterkende oefeningen gedaan om je fysiek te verbeteren. De meer ervaren boksers kunnen natuurlijk ook sparren.

Voor wie zijn de lessen bedoeld

De lessen zijn bedoeld voor iedereen die wil leren boksen en of een hele goede workout willen. Boksen is namelijk een van de beste trainingen voor het verbeteren van je conditie en het versterken van al je spieren. Met boksen verbrand je gemiddeld wel 800 calorieën in 60 minuten.

De boksles bij Duvefit kan worden gevolgd door iedereen die ouder is dan 14 jaar. De bokslessen zijn zo opgebouwd dat ze bovendien toegankelijk zijn voor ieder niveau. Er doen zowel mannen als vrouwen mee in de les.

  • Beginners
  • Veilige omgeving
  • Persoonlijke aandacht
  • Eigen niveau
  • Variatie

Trainingseigenschappen die voor komen binnen de duvefit trainingen zijn Functional training in vormen van:

  • Strength & Conditioning
  • Plyometry
  • Agility
  • Core stability
  • Explosiviteit

Er zijn verschillende mogelijkheden waarin een training bestaat:

  • Oefeningen klassikaal
  • Oefeningen gericht op Duo / individueelUitvoeren op tijd
  • Uitvoeren op herhalingen
  • Vrij sporten

Bewegingsagogische strategieën die toegepast worden:

  • Samenwerken
  • Grenzen verleggen / stellen
  • Bewegingsrecreatie
  • Lichaamservaring
  • Lichaamsonderwijs

Booty-camp

Wil je volle, ronde en strakke billen?

Volg de booty-camp lessen specifiek voor vrouwen.

Stevige, ronde billen vereisen arbeid. Die krijg je niet van na een enkele training. Dat is niet erg, want we trainen via een doordacht traject en natuurlijk niet alleen voor onze billen! We sporten om lekker in ons vel te zitten, om fitter te worden en voor onze gezondheid. Maar misschien ook wel een beetje om je lichaam te ‘beeldhouwen’.

We gaan nieuwe specifieke vrouwgerichte oefeningen uitvoeren gericht op de billen. Het wordt leuk. We hebben de leukste en origineelste oefeningen ontwikkeld om je billen en benen behoorlijk laten branden. Lekker! Durf jij de uitdaging aan? Kom en maak kennis tijdens een gratis proefles.

De les bestaat uit:

  • Specifiek (alleen) voor vrouwen
  • Persoonlijke aandacht
  • Hoogwaardig materiaal
  • Veilige omgeving
  • Kracht, balans en vitaliteit
  • Billen-, buik- en benen vorming